• آخرین اخبار
  • پربیننده ترین اخبار
موقعیت صفحه دوم سمت راست
اخبار

کد خبر : 12241 - تاریخ انتشار : پنج شنبه 04 تیر 1394 - ساعت: 01:28

چاپ
800 واحد صنفی بدون پروانه داریم

مسئول نمایندگی اتاق اصناف میاندورود:

800 واحد صنفی بدون پروانه داریم


مسئول نمایندگی اتاق اصناف میاندورود گفت: 800 واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان داریم.

به گزارش میانخبر ، حجت الله علیپور در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان ساری، در شهرستان میاندورود 13 اتحادیه می‌تواند تشکیل شود، بیان داشت: اگر 9 اتحادیه ایجاد شود می‌توانند در شهرستان اتاق اصناف تشکیل دهند.

وی افزود: برای قانون‌مند شدن ابتدا باید اتحادیه‌ها تشکیل و سپس هیئت رئیسه شهرستان انتخاب و سپس کمیسیون نظارت مستقل تشکیل شود.

رئیس نمایندگی اتاق اصناف شهرستان میاندورود اظهار داشت: بعد از تشکیل اتاق اصناف، اتحادیه‌ها در سایت اصناف ایرانیان تعریف می‌شوند و پروانه‌های کسب به صورت اینترنتی صادر می‌شود.

علیپور با تاکید بر اینکه مسئولین شهرستان باید تعامل بیشتری با اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت داشته باشند، بیان داشت: اتاق اصناف برای تشکیل هر چه زودتر اتحادیه‌ها در شهرستان حضور پیدا کرده است اما ادارات شهرستان تعامل خوبی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که به میاندورود آمدم با 5 نیرو صنوف را ساماندهی و همه را طبقه‌بندی کردم اما به‌دلیل نبود درآمد کافی در شهرستان نیروهای ما به 2 نفر کاهش پیدا کرد و این امر باعث شد که نتوانیم ساماندهی را کامل انجام دهیم.

علیپور با بیان اینکه برای تشکیل اتحادیه اطلاعیه ثبت نام می‌دهیم اما کسی اعلام آمادگی نمی‌کند، گفت: از نظر من زیر ساخت‌های تشکیل اتحادیه با توجه به اینکه واحدهای بدون پروانه زیاد است و درآمد کافی وجود ندارد آماده نیست.

وی با اشاره به تشکیل سه اتحادیه آرایشگران و خیاطان، فرش دستباف، خبازان و قنادان در سطح شهرستان، تصریح کرد: اتحادیه‌هایی که در شهرستان میاندورود تعریف شده است در ساری 68 اتحادیه هستند.

این مسئول افزود: چون شهرستان به اندازه کافی ظرفیت ندارد و تعداد اعضا کم است، مسئولین امر به این نتیجه رسیدند که این اتحادیه‌ها را با هم ادغام کنند تا بتوانند آن را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه 800 واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان داریم، اضافه کرد: بیش از 1600 واحد صنفی دارای پروانه هستند.

علیپور اظهار داشت: با توجه به نیروی کم اتاق اصناف و وسعت زیاد شهرستان و اینکه بیشتر مردم کشاورز هستند، صبح در محل کار نیستندو ما تنها یک بازرس داریم با یک برنامه مدون در حال هدایت واحدها به سمت دریافت پروانه هستیم.

وی صدور پروانه‌ها را الکترونیکی بیان کرد و گفت: طبق قانون برای صدور پروانه کسب در شهرها و بخش‌ها باید مبلغی را پرداخت کنند و این مبالغ در شهرهای مختلف ثابت است و در روستاها نصف می‌شود.

علیپور خطاب به سوال ما مبنی بر حضور نداشتن وی در جلسات مختلف به‌خصوص جلسات فرمانداری بیان داشت: در جلساتی که بودم دوستان توقعات بیش از اندازه از ما داشتند و این تواقعات اجرایی نشد و از ادبیاتی استفاده کردند که مناسب دستگاه اجرایی نبود و ما به‌عنوان خادم اصناف با این ادبیات آشنایی نداریم .

این مسئول تصریح کرد: وقتی در جلسات متعددی شاهد بودم بعضی از پرسنل آنها ادبیات اداری را درباره مدیران رعایت نمی‌کنند با هماهنگی رئیس اتاق اصناف از طریق هیئت رئیسه به جای من در جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: با اینکه بهتر آن بود که خودم در جلسات حضور پیدا کنم اما به‌دلیل این برخوردها از افرادی که بسیار کوچکتر از ما سن دارند حضور در جلسات را لازم نمی‌بینم.

علیپور با اشاره به نقش اصناف در دفاع مقدس گفت: اصناف ساری در زمان جنگ که آن زمان میاندورود نیز جزو آن بود با ارسال هدایا و کمک‌های مردمی از سوی ستاد جبهه و جنگ و بازسازی شهرهای جنگی مانند سوسنگرد و ساخت مدرسه در خرمشهر و آبادان توانست کمک کوچکی انجام دهد.

مسئول نمایندگی اتاق اصناف میاندورود خاطر نشان کرد: همچنین اصناف در بازسازی رودبار و بم بعد از زلزله و نکا بعد از سیل مشارکت داشت و هر جا نیاز شد با ارسال تجهیزات و نیروی انسانی به وظیفه خود تا حد توان عمل کرده است.



مطالب مرتبط با : 800 واحد صنفی بدون پروانه داریم
برای این پست 12 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 04:39 صبرایی

    جناب علیپور:ذکرچندنکته رافقط جهت یاداوری به عرض میرسانم ابتداشمافرمودیدکه مردم جهت انتخابات اتحادیه صنفی رغبتی ازخودنشان نمیدهند تاانجایی که بنده درجریان هستم متقاضیان به دفترشما جهت ثبت نام مراجعه میکردند لکن شما برای کارشکنی انها را پشیمان میکردید اگراینطورنیست چراباید ثبت نام های فعلی درفرمانداری صورت بگیرد ان سه اتحادیه هم درزمان اقای محسنی شکل گرفت وشماکاری نکردید چرا تشکیل سه اتحادیه پوشاک وطلا فروشان وخواربارفروشان که متقاضیان نامنویسی کرده وحتی انگشت نگاری هم شده بودندپرونده ها بامدارکها رامفقودکردی تاچوب لای چرخشان بگذاری اقای علیپور قبل ازشما مسوولان دفتر اتاق اصناف تعامل خوبی با بخشداری سابق وفرمانداران داشته اندچطورشما خودتان راتافته جدابافته میدانیدوکلاس خودرابالاتر ازانها میدانید..دوم اینکه شما جهت صدورپروانه کسب پول اخذمیکنی که درهیچ جای کتاب وقانون نظام صنفی نگارش نشده وباعث اعتراض جمع زیادی از کسبه محترم گردیده است تاجایی که شماراببخشیدعلیپول میگویند البته مقصرشمانمیباشیداتاق اصناف ساری ماهانه بابت وجوه واریزی ازشما حساب کتاب میخواهد وشما این حساب کتاب را برسر کسبه پیاده میکنید وپولهای انچنانی را ازکسبه ها دریافت میکنی بی حساب وکتاب وجهت خودشیرینی نزد هییت رییسه که حتی چندین مورد کار به دادستانی هم کشیده شده است..اقای علیپورشما دخترخودراجهت کار به این دفتر اورده اید ایانبودند از میاندورود مثل دخترشما که همین کار را انجام دهنداقای علیپورانشاالاه با درایت فرماندار محترم وجناب اقای نواییان ونوکنده دراینده نزدیک باقی اتحادیه ها درشهرستان سروشکل گرفته واتاق اصناف درشهرستان مان تشکیل واززیر سایه ساری وسارویها خارج خواهیم شد...

    پاسخ به نظر
    + 28 - 33
    پنج شنبه 04 تیر 1394 - 12:03 علیپور

    جناب صبرایی:به اطلاعتان میرساند ثبت نام اتحادیه های صنفی براساس قانون مربوط به اداره صنعت معدن و تجارت (انجمن نظارت بر انتخابات ) بوده و اگر اتاق های اصناف همکاری می نمایند به جهت تعامل با این عزیزان است . طبق اطلاعات واصله کلیه سوابق افراد به جهت عدم حدنصاب و وجاهت قانونی در موعد مقرر توسط برادر علیپور به اتاق اصناف ارسال و به فرمانداری و اداره صنعت و معدن هم اعلام گردید.پول های دریافتی طبق روال سابق مربوط به اتحادیه های صنفی است که در قانون مشخص و در آخر هر سال به حساب اتحادیه ها واریز می شود . پرسنل مستقر در دفتر نمایندگی مربوط به شهرستان ساری بوده و هیج ربطی به شهرستان میاندورود ندارد .در مورد شکوائیه هم بهتر است شاکی آقای ولیزاده سوال بفرمائید چه کسی ایشان را تحریک کرده و چرا از اینجانب در حضور پرسنل عذرخواهی نموده اند .تعامل این دفتر با بخشداری ها و کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی و سپاه ناحیه و اداره اماکن برکسی پوشیده نیست زیبنده است در ماه مبارک رمضان قبل از هر اظهار نظر خلاف واقع لااقل کمی تحقیق بکنید بد نیست.

    پاسخ به نظر
    + 32 - 23
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 09:42 میاندورودی

    از این مسئول بسیجی و انقلابی و زحمتکش تقدیر داریم ...واقعا دمت گرم

    پاسخ به نظر
    + 33 - 27
    چهار شنبه 10 تیر 1394 - 19:31 سورکی

    سلام جناب کدوم کار ایشون به مثال بسیجیاست؟؟؟؟؟

    پاسخ به نظر
    + 0 - 3
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 10:18 ناشناس

    حاج از مردان مخلص و متدین و ارزشی است و باید قدر این نیروها را بدانیم و از انها در جاهای بزرگتر استفاده کنیم این مردان کم هستند و باید از آنها تقدیر کرد

    پاسخ به نظر
    + 35 - 27
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 11:47 ناشناس

    آقای علیپور، یک سوال آیا جنابعالی اختیاری از خود در شهرستان داری که پول شهرستان را فله فله در اختیار عزیزانمون در اصناف ساری تحویل می دهی و اونوقت دم از این می زنی که مسئولین با ادبیات نامناسب با شما برخورد می کنند و به همین جهت از حضور در جلسات امتناع می کنید. آمار اشتباه به خورد مردم ندهید که بارهای بار شما خودتان از عدم اختیارتان در شهرستان دم زده اید و فقط حضور فیزیکی در شهرستان دارید.

    پاسخ به نظر
    + 29 - 29
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 11:51 میاندورود

    موفق باشی آقای علیپور

    پاسخ به نظر
    + 31 - 22
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 13:23 ناشناس

    هرکسی بخواهد در این شهر کارکند این حرف ها پشت سرش است.برخورد و عملکرد شما نشان میدهد یک نیروی مخلص به نظام هستید.خدا قوتتان دهد.

    پاسخ به نظر
    + 30 - 22
  • پنج شنبه 04 تیر 1394 - 19:53 صبرایی

    اقای حقی مدیونی بخای کامنت ما روحذف یا سانسورکنی اگه کارت اطلاع رسانی دقیق میباشدبذار هویت این افراد ی که بخاطر ریاست مردم رو بازیچه خودشون قرار میدهند چهرشون پیداونمایون بشه گرچند میدونم باشما تماس گرفت این اقا خون کسبه روتوشیشه ریخته این اقا... کاسب وکسبه بازوان قدرتمند نهضتند اقای حقی نترس وبه راهت ادامه بده ماپشتیبان سایت شماهستیم چهره این افراد روبه مردم معرفی کنید ////باتشکرفراوان ودرایت شما وهمکارانتان دردرج خبرها وکامنت مردم //

    پاسخ به نظر
    + 17 - 29
  • جمعه 05 تیر 1394 - 13:14 دریا

    دم جناب حقی و دوستانشون در گروه تحریریه میانخبر گرم،شجاعت و صداقت شما آقای اسماعیل حقی تحسین برانگیزه،باید حرف حق زده بشه،فکر و قلمتون روز به روز استوار ،خدا پشت و پناهتون اخوی!

    پاسخ به نظر
    + 24 - 16
  • شنبه 06 تیر 1394 - 09:24 ناشناس

    بعضی ها از روی خصومت شخصی با جناب علیپور مطالب کذب میزارند ...بنده با ایشون برخورد داشتم و جز کار راه اندازی و بازکردن گره از مشکلات مردم کاری انجام نمیده ...دلسوزی این آقا را بنده به عینه دیدم .....

    پاسخ به نظر
    + 30 - 14
  • شنبه 06 تیر 1394 - 09:48 ناشناس

    من به اقای علیپور حق می دهم چون از ایشان می خواهن و او هم باید به مافوق خود جواب دهد او از بچه های ارزشی شهر ماست و خود چون از همین اقشار است مردم را درک می کند در مورد انتخابات اتحادیه ها هم اداره صنعت متولی این امر است

    پاسخ به نظر
    + 29 - 16
    شنبه 06 تیر 1394 - 14:21 ایرج میرزا

    اگه قرار باشه جوابگوی بالا دستی خود باشد پس چرا گفت: با اینکه بهتر آن بود که خودم در جلسات حضور پیدا کنم اما به‌دلیل این برخوردها از افرادی که بسیار کوچکتر از ما سن دارند حضور در جلسات را لازم نمی‌بینم. لا اقل که خود را خیلی بزرگتر از اعضای جلسه و احیانا آقای فرماندار میداند، میز خود را به کسی دهد که بتواند پاسخگوی مسئولین باشد.

    پاسخ به نظر
    + 10 - 16
    یکشنبه 07 تیر 1394 - 02:55 اش نذری

    اوه اوه علیپور ...عشق ریاست .به تمام معنی ازصندلی خودش بلند نمیشه میترسه جاشو بگیرن حق طریقی که رییس بشه علیپورزودتر ازاینها بایدمیرفت اختیاری هم ازخودش نداره ووهمچین رییسی توشهرستان نوبره قابل توجه فرماندار///

    پاسخ به نظر
    + 13 - 16
  • شنبه 06 تیر 1394 - 12:07 ناشناس

    جناب صبرایی بنده با آقای علی پور در ساری همکاری دیرینه دارم ، برخورد ایشان با متقاضیان و مراجعه کنندگان نمونه بارز یک نیروی ارزشی و ولایی است ؛ دفتر نمایندگی نیز برای این تشکیل شده است که متقاضیان اخذ پروانه کسب در شهرستان میاندورود به ساری مراجعه نکنند، ضمناً مبالغ دریافتی اتحادیه ها به نمایندگی از طریق ایشان طبق روال سابق به حساب اتاق اصناف ساری واریز می شود و هیچ ارتباطی به ایشان ندارد ، بزرگان دین به ما یاد دادند قبل از هر گونه اظهار نظری در مورد افراد از قبل تحقیق کرده تا خدای نکرده تهمت ناروا به مومنی وارد نگردد ، در ماه مبارک رمضان اظهار نظر جنابعالی شایسته یک مومن نیست.

    پاسخ به نظر
    + 23 - 17
    شنبه 06 تیر 1394 - 13:54 صبرایی

    ماهم واقعا جز عشق ریاست هیچ چیز ازایشان ندیدم دیدم چطور دست به دامان دوستان اشنایان شده بودقسم میخورم کامنت ها همه از طرف خود ایشان است که به اسامی مختلف وارد میکند ماهم میدونیم ماه رمضانه دروغ توذات مانیست طرف دست وپاش گم کرده وبه این واون متوسل میشه تعریف عروس روباید مادرشوهر بکنه ....به روباه گفتند شاهدت کیه گفته چی دمم////این هم میگذرد

    پاسخ به نظر
    + 15 - 16