• آخرین اخبار
  • پربیننده ترین اخبار
موقعیت صفحه دوم سمت راست
آخرین اخبار

کد خبر : 23178 - تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 - ساعت: 16:28

چاپ
عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی قزوین در الکترونیکی کردن خدمات

عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی قزوین در الکترونیکی کردن خدمات


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی این استان با وجود آگاهی از مزایای الکترونیکی کردن خدمات، عملکرد ضعیفی در این زمینه دارند.

به گزارش میانخبر، یوسف رضایی در جلسه کارگروه دولت الکترونیک استان که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توسعه دولت الکترونیک در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است و در دستورالعمل‌های آن هر یک از دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده از روش‌های مختلف برای بهره‌مندی از این تکنولوژی هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین انتظار می‌رود در این زمینه توجه و تلاش مضاعف داشته و از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره‌ بگیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی این استان در توسعه دولت الکترونیک اضافه کرد: با وجود تأکیدات فراوانی که در این زمینه صورت گرفته است برخی از دستگاه‌های اجرایی تاکنون عملکرد ضعیفی ارائه داده‌اند.

رضایی عنوان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استفاده از شبکه دولت الکترونیک را فقط در حد اطلاع‌رسانی دنبال کرده‌ و ارائه خدمات و تراکنش به شکل الکترونیک را در آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: عملکرد ضعیف این گروه از دستگاه‌های اجرایی موجب شده که شهروندان برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به دستگاه اجرایی مراجعه کنند که این امر در بسیاری از موارد خلل زیادی در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به برخی از مزایای الکترونیکی شدن خدمات قابل ارائه از سوی دستگاه‌های اجرایی این استان گفت: کیفیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ها، کاهش آلودگی هوا، حفظ سلامت محیط‌ زیست و بهبود وضعیت سلامت اداری از جمله مزایای استفاده از دولت الکترونیک است.

رضایی افزود: کاهش مصرف سوخت، ارتقای کارایی، کاهش سوانح به واسطه کم شدن رفت و آمده و در مجموع کاهش عبور و مرور درون‌شهری از دیگر مزایای الکترونیکی شدن خدمات قابل ارائه از سوی دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شاخصه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین خاطرنشان کرد: وضعیت دسترسی به تلفن ثابت و هوشمند، برخورداری از اینترنت، میزان کاربران، وضعیت پهنای باند اینترنت، میزان کاربران و مشترکان آن از جمله شاخص‌های قابل بحث در ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین مطرح کرد: در حال حاضر این استان در شاخصه دسترسی رتبه شانزدهم، شاخصه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات رتبه پانزدهم و در شاخصه مهارت هم رتبه چهارم کشوری را دارد.

یادآوری می‌شود در این جلسه در خصوص پوشش تلفن همراه در 12 روستای باقی مانده استان قزوین که از این شبکه بهره‌مند نیست، تأکیدات لازم ارائه شد.


منبع : فارس

مطالب مرتبط با : عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی قزوین در الکترونیکی کردن خدمات
دیدگاه شما در مورد : عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی قزوین در الکترونیکی کردن خدمات

عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی قزوین در الکترونیکی کردن خدمات تغییر کد

موقعیت صفحه دوم سمت چپ