• آخرین اخبار
  • پربیننده ترین اخبار
موقعیت صفحه دوم سمت راست
اخبار ویژه

کد خبر : 32220 - تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - ساعت: 18:23

چاپ
برچسب بی محلی به رفتار زرد سلبریتی‌ها/ بایکوت رسانه‌های زرد

برچسب بی محلی به رفتار زرد سلبریتی‌ها/ بایکوت رسانه‌های زرد


مردم باید به تدریج به این آگاهی برسند که نسبت به اظهارنظرهای سلبریتی‌های جامعه درباره هر موضوعی، واکنش نشان ندهند و با برچسب بی‌محلی از کنار آنها به راحتی عبور کنند و قطعا این واکنش مردمی باعث می‌شود تا آن سلبریتی نیز در رفتار خود تجدید نظر کند.

به گزارش میانخبر؛ کمتر از یک دهه است که فضای مجازی با افزایش سرعت اینترنت و گسترش پیام رسان های مختلف، جزء جدانشدنی زندگی بسیاری از مردم شده است به نحوی که افراد در طول روز وقت زیادی از خود را صرف چرخیدن در این فضا می کنند و بنا بر گفته برخی کارشناسان این حوزه، امروزه سبک زندگی و یا لایف استایل بسیاری از مردم تحت تاثیر همین فضای مجازی تغییر و گاها پایه گذاری شده است.

در این میان «اینستاگرام» نقش پررنگ تری از سایر پیام رسان ها دارد و توانسته به کمک فضای نرم افزاری خود، امکاناتی که برای کاربران خود بوجود آورده از بارگذاری عکس و ویدئو تا استوری و ارتباط زنده یا لایو با مخاطب به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای موبایلی در سراسر جهان تبدیل شود به طوری که بر اساس آخرین آمارها بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.

امروزه فضای مجازی با دسترسی آسان و کمترین محدودیت به فضایی تبدیل شده تا بسیاری از مردم، اطلاعات روزانه، اخبار، سرگرمی ها و در یک کلام سبک زندگی خود را از این فضا برداشت کنند؛ پدیده «اینفلوئنسرهای اینستاگرامی» به سرعت در این فضا رشد کرده اند و معمولا در حوزه های مختلف سبک زندگی، ورزشی، کمدی، رسانه ای و آموزشی با جذب تعداد بالایی از کاربران اینستاگرام، اصطلاحا «شاخ اینستاگرام» شده اند و بر اساس متن، تصویر و ویدئویی که هر روزه برای مخاطبان خود بارگذاری می کنند، توانسته اند تاثیرگذاری بالایی در بین دنبال کنندگان خود داشته باشند و البته از این طریق و به لطف مخاطبان بالای صفحه خود و جذب آگهی، به درآمد بالایی نیز رسیده اند.

تلگرام، توییتر و اینستاگرام امروزه فضایی برای بیان ناگفته ها، اخبار رسمی و غیر رسمی و گاها اعتراضات مردمی شده است. بسیاری از مسئولین، نمایندگان مجلس، جامعه نخبگانی و بسیاری از هنرمندان با حضور فعال خود در فضای مجازی، روزانه با مردم در ارتباط اند و «نسبت به موضوعات مختلف جامعه اظهار نظر می کنند» و اتفاقا یکی از مشکلات اصلی فضای مجازی به همین مورد مهم برمی گردد.

برخی از هنرمندان و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی عادت کرده اند که نسبت به هر موضوعی اظهار نظر کنند و گاها به همین شیوه و موج سواری در این فضا، باعث تحریک عده زیادی از مردم جامعه نسبت به یک موضوع سیاسی اجتماعی می شوند؛ البته رسالت هنرمندان واقعی و متعهد این است که نسبت به مشکلات اجتماعی که در جامعه نظیر زلزله، سیل و کمک به محرومان واکنش نشان داده و با تحریک احساسات مردمی، سعی کنند سایر جامعه را به کمک افراد آسیب دیده تشویق و ترغیب کنند.

بازیگر تئاتر و سینمای ما هنوز عادت نکرده که فقط نسبت به احوالات هنر خود صحبت کند، همان طور که ورزشکار ما به این بلوغ نرسیده که حق اظهار نظر درباره هر موضوعی را ندارد؛ البته که در مقام یک فرد در جامعه، هر کسی به صورت آزاد می تواند نسبت به هر موضوعی نظر دهد، ولی در یک جامعه نخبگانی، انسان ها سعی می کنند در هر پست و جایگاهی که قرار دارند، نسبت به همان موضوع صحبت و اظهار نظر کنند و صحبت درباره موضوعات دیگر را به اهلش واگذار کنند.

البته در بزرگنمایی رفتار سلبریتی ها، نباید از نقش برخی رسانه های زرد غافل شد که برای هرچه بیشتر دیده شدن، حاظراند در رسانه خود به هر موضوعی بپردازند و معمولا با سواستفاده از این فضا و با زدن تیترهایی اصطلاحا کیلک خور، هر تصویر و ویدوئویی را دست آویز سواستفاده از مخاطبان خود می کنند.

مردم باید به تدریج به این آگاهی برسند که نسبت به اظهارنظرهای سلبریتی های جامعه درباره هر موضوعی، واکنش نشان ندهند و با برچسب بی محلی از کنار آنها به راحتی عبور کنند و قطعا این واکنش مردمی باعث می شود تا آن سلبریتی نیز در رفتار خود تجدید نظر کند و یاد بگیرد که درباره هر موضوعی نباید به راحتی و از سر ناآگاهی اظهار نظر کند.



مطالب مرتبط با : برچسب بی محلی به رفتار زرد سلبریتی‌ها/ بایکوت رسانه‌های زرد
دیدگاه شما در مورد : برچسب بی محلی به رفتار زرد سلبریتی‌ها/ بایکوت رسانه‌های زرد

برچسب بی محلی به رفتار زرد سلبریتی‌ها/ بایکوت رسانه‌های زرد تغییر کد

موقعیت صفحه دوم سمت چپ